Światła pozycyjne w kierunkowskazach


Co będzie nam potrzebne:
- 2x oprawka dwuwłóknowa
- taśma izolacyjna i / lub osłonki termokurczliwe *
- nożyk do tapet lub ostry scyzoryk
- lutownica *
- śrubokręt krzyżakowy

dodatkowo do WERSJI A:
- min. 70 cm kabla
- 2x szybkozłączka * (jeżeli chcemy mieć możliwość szybkiego odłączenia świateł pozycyjnych w kierunkowskazach)

dodatkowo do WERSJI B:
- min 4 m kabla
- przełącznik dwu lub trójpozycyjny

WERSJA A (na szybkozłączkach)

Odkręcamy (1 śruba) i wyciągamy kierunkowskaz, odpinamy kostkę przy oprawce, wyciągamy oprawkę z klosza, ucinamy mocowanie kostki.

światła pozycyjne w kierunkowskazach

światła pozycyjne w kierunkowskazach - wersja A

2. W otworze klosza wycinamy za pomocą nożyka otwory tak, żeby pasowały do wypustek na oprawce dwuwłóknowej. Po tej operacji oprawkę po włóżeniu przekręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli odwrotnie niż oryginalnie)

światła amerykańskie

wycinanie otworów

3. Kable zielono-żółty i czarny z oprawki dwuwłóknowej łączymy z takimi samymi kolorami przy uciętym mocowaniu kostki za kloszem.

światła pozycyjne

łączenie kabli

4. do kabla czerwono-czarnego z oprawki dwuwłóknowej dokładamy ok. 25 cm kabla (u mnie czerwony) i na końcu mocyjemy szybkozłączkę. (jeśli nie będziemy mocować szybkozłączek dokładamy ok. 35cm).

5. Przeciągamy dołożony kabelek do komory silnika.

światła pozycyjne w kierunkach

łączenie kabli

6. Na końcu kolejnego, ok. 10 cm odcinka kabelka mocujemy drugą część szybkozłączki a drugi koniec (lub jeśli nie używamy szybkozłączek: koniec czerwonego kabla który wcześniej mocowaliśmy przy oprawce) mocujemy do czerwono-czarnego kabla prowadzącego do oryginalnego światła pozycyjnego.

pozycyjne honda

montaż szybkozłączki

7. Sprawdzamy czy żarówka świeci prawidłowo i składamy wszystko w całość

amerykańskie światła pozycyjne honda

światła pozycyjne USDM

światła USDM

światła pozycyjne w kierunkowskazach

 

WERSJA B (z przełącznikiem):
pierwsze 3 kroki takie jak w WERSJI A:

4. Ściągamy osłonę pod kierownicą, tą na której jest klapka od bezpieczników (mocowaną na 3 śruby)

5. Wyciągamy zieloną kostkę znajdującą się zaraz nad bezpiecznikami

światła pozycyjne bezpieczniki

bezpieczniki

6. Podłączamy dodatkowy przewód pod niebiesko-biały przewód z kostki i drugi pod czerwono-czarny (jeżeli chcemy mieć możliwość włączania świateł automatycznie z pozycyjnymi). Ich położenie jest zaznaczone poniżej:

schemat światła pozycyjne

schemat podłączenia

7. Podłączamy nasze dodatkowe przewody z kostki do przełącznika. U mnie wyglądało to tak, w innym przełączniku musimy sprawdzić czy podłączenie jest takie samo:

światła pozycyjne włącznik

schemat podłączenia przełącznika

8. Czarny kabel przeciągamy do komory silnika i łączymy z czerwono-czarnymi przewodami z oprawek dwuwłóknowych. Ja kabel między światłami przeciągnąłem w profilu zamkniętym w pasie przednim.

schemat podłączenia usdm honda

schemat podłączenia kabli

Po takim podłączeniu, po przełączeniu przycisku w położenie „I” pozycyjne w kierunkowskazach włączają się razem ze zwykłymi pozycyjnymi po przekręceniu przełącznika przy kierownicy. Po przełączeniu przycisku w położenie „II” pozycyjne w kierunkowskazach świecą cały czas.

Fotorelacja i opis by nelq HDS